Uzņēmums Latvijas Mediji laikraksta Latvijas Avīzes un žurnālu abonentiem piedāvā jaunu pakalpojumu – abonementa apmaksu ar dalīto maksājumu. Tas nozīmē, ka abonements tiek nopirkts uz ilgāku laiku, taču maksa par katru mēnesi tiek atskaitīta no maksājuma kartes. Dalīto maksājumu ir iespēja izvēlēties, abonējot kādu no izdevumiem ilgākam laika periodam vai vismaz diviem mēnešiem. Par jaunā pakalpojuma priekšrocībām stāsta akciju sabiedrības Latvijas Mediji komercdirektors Aigars Stankēvičs.
Kur abonents var izvēlēties šādu pakalpojumu?
A. Stankēvičs: Lai izvēlētos dalīto maksājumu, abonements mūsu izdevumiem, piemēram, laikrakstam Latvijas Avīze vai žurnālam Praktiskais Latvietis, jāiegādājas mūsu mājaslapā latvijasmediji.lv sadaļā Abonēšana. Šis pakalpojums pieejams tikai šajā lapā internetā. Abonējot izdevumus pasta nodaļās vai pie pastnieka, šāds apmaksas veids netiek piedāvāts.
Kas jādara, lai izvēlētos dalīto maksājumu?
Mājaslapā latvijasmediji.lv sadaļā Abonēšana jāizvēlas attiecīgais izdevums, aizpildot nepieciešamos laukus, jāizvēlas abonēšanas periods, kas nedrīkst būt mazāks par diviem mēnešiem. Sadaļā Pirkuma noformēšana, kad izvēlaties maksāšanas veidu, zem uzraksta Dalītais maksājums būs redzama tabula ar summu, kāda katru mēnesi jums tiks ieturēta no maksājumu kartes par jūsu izvēlēto abonementu. Tad atliek nospiest izvēlni Apmaksāt pirmo maksājumu.
Dalīto maksājumu lasītājs var izvēlēties tikai tad, ja vēlas maksāt ar bankas maksājumu karti?
Jā, šis pakalpojums ir tiem, kuri gatavi norēķināties ar bankas maksājuma karti. Attiecīgi no piesaistītās kartes katra mēneša 15. datumā tiks novilkta summa par nākamā mēneša abonementu.
Kādas ir šī pakalpojuma priekšrocības?
Galvenās priekšrocības ir divas. Pirmkārt, var pasūtīt izdevumu līdz gada beigām, lai par to vairs nav jāatceras katru mēnesi. Otrkārt, iespēja samaksāt tikai par vienu mēnesi, nevis visu par abonēšanas periodu paredzēto summu. Tikai jāatceras, ka katru mēnesi no bankas kartes tiks ieturēta konkrētā naudas summa par abonementu un tāpēc vajadzētu pārliecināties, vai uz kartes noteiktajā datumā ir pietiekams naudas atlikums rēķina apmaksai.
Kas notiek, ja šajā laikā uz kartes nebūs pietiekami daudz naudas?
Ja mēneša 15. datumā uz maksājumu kartes nebūs pietiekami daudz finanšu līdzekļu maksājuma veikšanai, tad klients saņems informatīvu e-pastu par to, ka maksājums neizdevās, jo nebija pietiekams konta atlikums. Klientam būs iespēja papildināt savu konta atlikumu, lai nākamajā dienā, kad sistēma vēlreiz mēģinās iniciēt maksājuma veikšanu, konta atlikums būtu pietiekams maksājuma veikšanai. Ja tomēr maksājums netiks veikts, tad abonētā izdevuma piegāde ar nākamo mēnesi tiks pārtraukta.
Attiecībā uz bankas karti svarīgas trīs lietas. Lai pakalpojums varētu darboties, kartei jābūt aktivizētai pirkumiem internetā, tai jābūt ar aktīvu derīguma termiņu, kas beidzas pēc abonementa beigām, un uz tās jābūt pietiekamiem finanšu līdzekļiem.
Kas notiks, ja kartes termiņš šajā laikā tomēr beigsies?
Tādā gadījumā e-pastā tika nosūtīts paziņojums par maksājuma problēmām. Tiks nosūtīta saite, un būs jāveic jauns maksājums, ievadot jaunās kartes datus.
Vai abonents saņem kaut kādu atskaiti par atskaitīto ikmēneša summu?
Katru reizi, kad no klienta kartes tiks noņemta naudas summa, tiks nosūtīts paziņojums uz piesaistīto e-pastu. Gadījumā ja ir maksājumu problēmas, uz e-pastu arī tiks nosūtīts paziņojums, kura norādījumus ieteicams izpildīt, lai turpinātu izmantot pakalpojumu.