Teksts un foto: Toms van der Maele
Eiropā medībām veltīto izstāžu ir daudz, gandrīz katrā valstī pa vienai, dažas ļoti lokālas, daudzas starptautiskas, atšķiras formāts, mērķis un auditorija.
Kas varētu šķist interesants vienas valsts medniekam, citas valsts pārstāvim varētu būt vienaldzīgs. Vācija izceļas ar divām izstādēm. Parasti janvāra beigās, februāra sākumā teju gandrīz nedēļu Dortmundē risinās Jagd und Hund (Medības un suns) tirgum līdzīga izstāde, bet martā Nirnbergā – profesionāla nozares izstāde IWA.
Pirmā ir pieejama jebkuram apmeklētājam, bet IWA paredzēta tikai profesionāļiem. Pirmā ir kā liels tirgus, kur var viegli iztērēt daudz naudas, otrajā tirdzniecība praktiski nenotiek.
Valzirgs, naži un internetveikals.
Jau vairākus gadus baltieši ir centušies iekarot kā vienu, tā arī otru izstādi, daži startē vienu reizi, daži atgriežas. Mūsu Danila Hunt Dortmundē jau ir vairākas reizes, uzmanību pievēršot ar savā stendā izlikto iespaidīgo valzirga izbāzni.
Danila Hunt piedāvā dažādas interesantas medību iespējas visā pasaulē, un viņu piedāvājums nepaliek nepamanīts. Šogad izstādē pirmo reizi piedalījās latviešu nažu ražotājs AAknives.eu ar visdažādākajiem medību un arī citām dzīves situācijām piemērotiem griežamajiem.
Lai gan izstādes pirmās dienas nebija daudzsološas, tomēr beigās latvieši atzina, ka dalība izstādē ir izdevusies, ir iegūti daudzi jauni kontakti, un tagad ir skaidrs, kādi naži patīk vāciešiem.
Pirmo reizi izstādē piedalās arī lietuvieši ar internetveikalu e-Medziokle.lt. Viņu mērķis ir popularizēt savu interneta veikalu plašāk – ārpus Baltijas robežām. Viņi atzīst, ka dalība izstādē ir sekmīga un ļauj dibināt jaunus kontaktus, gūt idejas un paplašināt darbību. Tas nozīmē tikai to, ka mūsu uzņēmumi ir gatavi iet pasaulē, piedāvāt savus produktus un idejas ārpus valsts robežām.
Jaunas vēsmas.
Jagd und Hund neizceļas ar jaunu produktu prezentācijām, bet ar lielo apmeklētāju un dalībnieku skaitu. Šogad 800 dažādas firmas no 40 dažādām valstīm. Tāpat šogad sasniegts jauns rekords – 82 tūkstoši apmeklētāju. Tā ka, ja jums ir vēlme izstāstīt pasaulei par jūsu uzņēmumu, vienreiz gadā tāda iespēja ir.
Interesanti, ka šogad izstāde bija vēl plašāka ar lielu jaunumu – vesela zāle bija veltīta medījumu gaļas baudīšanai Wild Food Festival apakšizstādē. Tas nozīmē, ka izstāde attīstās, parādās jaunas lietas, jauni dalībnieki, jaunas iespējas apmeklētājiem.
Daudzi sūdzas, ka cenas gan izstādē esot pieaugušas un viss ir nežēlīgi dārgs, lai gan bija arī lietas, kuras varēja iegādāties salīdzinoši ļoti lēti. Tāpat radies iespaids, ka to, ko kāds prezentējis kā jaunu ideju, nākamajā gadā vairāki uzņēmumi ir pārpakojuši un pasniedz jau kā savu izgudrojumu ar dažiem uzlabojumiem, un tā gadu no gada.
Protams, šogad neiztika arī bez vegānu un dzīvnieku tiesību aizstāvju piketa, kas ar plakātiem mēģināja sabiedrībai paziņot, ka Jagd ist Mord – medības ir slepkavība, tomēr protestētāji bija mazskaitlīgi un īpašu uzmanību nepievērsa, turklāt viņi paši izskatījās ļoti laimīgi un apmierināti. Izstādē aplūkojams praktiski viss, kas saistīts ar medībām, sākot ar apģērbiem un žurnāliem, beidzot ar ieročiem, pārvietojamiem medību torņiem, medību suņiem.
Jā, medību suņi ir neatņemama šīs izstādes sastāvdaļa, un katru gadu pārsteidz medību suņu nosvērtība, mierīgā daba un pašpārliecinātība, ar saviem saimniekiem klīstot pa piebāzto izstādi, jo cilvēku ir ļoti daudz. Kaut vienu reizi uz šo izstādi būtu vērts aizbraukt katram, lai izbaudīto to īpašo atmosfēru, kas valda šādos pasākumos. Mednieki ir īpaša kopiena, un atrasties starp tūkstošiem līdzīgi domājošo – patiesa privilēģija.
Vairāk lasiet žurnāla Medības marta numurā