Guntars Netenbergs, JIG.LV
Nu jau var teikt, ka ir izveidojusies ilggadēja tradīcija – katru gadu vismaz vienu reizi uzrakstu par Daiwa spininga spolēm, to tehnoloģijām, modeļu jaunumiem. Šogad to daru šeit – Latvijas jaunajā copmaņu žurnālā Lielais Loms. Nav nekāds noslēpums, ka attieksmē pret spininga spoļu ražotājiem es esmu diezgan radikāli šovinistisks, uzskatu, ka pasulē ir divi īsti spininga spoļu (kastings ir cits stāsts) ražotāji, kas tiešām nopietni pieiet izstrādei, rada idejas, veic inovācijas tehnoloģijās un nosaka virzību un modi, – Daiwa un Shimano. Pārējie ražotāji savos spoļu izstrādājumos vairāk vai mazāk veiksmīgi replicē un apspēlē šo milžu radīto. Salīdzinot divus minētos ražotājus līderus, gan grūti objektīvi lietot terminoloģiju labāks/sliktāks griezumā, vienkārši ir divas mazliet atšķirīgas tehnoloģiskās domas un inženiertehnisko risinājumu pieejas, brīžiem radikālas, dažviet netveramas, bet beigās viss reducējas uz praktiski netveramu patīk/nepatīk. Pārliecinātu daivistu un šimanistu diskusijas, no sētas līmenim līdz profesionāliem copes sporta guru, nekad nerims, tāpat kā BMW vs Audi autobraucēju vidū. Tā nu sanācis, ka pēc daudzu gadu eskperimentiem pats esmu kļuvis par Daiwa sektas adeptu, lietoju tikai šī zīmola spoles, attiecīgi arī tās labi pārzinu un jūtos pietiekami kompetents, lai skaidrotu tehnoloģijas un praktiskas nianses, tā teikt, ko redzu, to dziedu.
Šajā rakstā pacentīšos īsumā izskaidrot Daiwa tehnoloģijas, to apzīmējumus un terminoloģiju, kā arī pa diagonāli izskriet cauri 2021. gada Eiropas katalogā iekļautajām spinininga spolēm, varbūt mazliet detalizētāk pakavējoties pie pavisam jaunajiem modeļiem, kas manā skatījumā ir interesanti un perspektīvi.
Mazliet vēstures
Zīmols Daiwa radies pagājušā gadsimta 50. gados un pieder Japānas koncernam Globeride Inc. (iepriekšējais nosaukums Daiwa Seiko Corporation), kuram ir struktūras daudzās pasaules valstīs. Globeride Inc. koncerna biznesam ir vairāki virzieni – velosipēdu ražošana (zīmols Bottecchia), tenisa aprīkojums (zīmols Prince), golfa rīki (zīmols GIII), tomēr makšķerlietu ražošana ar zīmolu Daiwa ir koncerna nospiedoši lielākā biznesa daļa. Tas to atšķir no lielākā konkurenta Shimano, kura pamatbiznesu, vairāk nekā divas trešdaļas, veido velosipēdu nozare. Pirmās Daiwa spoles izgudroja kompānijas dibinātājs Yoshio Matsui, pirmās rūpnieciski ražotās spininga spoles nonāca no konveijera Japānā 1955. gadā un sāka savu ekspansiju pasaulē. Šobrīd Daiwa ir pārliecinošs spoļu tirgus līderis savā mājas tirgū Japānā. Eiropā pozīcijas vēl pirms gadiem 5–6 bija vājākas, jo kādu laiku Daiwa bija atklāti nekonkurētspējīga budžeta klases galā un vispār mazāk uzmanības pievērsa Eiropai, taču apmēram 2015. gadā situācija diezgan strauji mainījās. Tika izlaisti vairāki ļoti veiksmīgi un konkurētspējīgi modeļi budžeta klasē, it sevišķi jāatzīmē NINJA A un FREAMS A sērijas, kas pelnīti kļuva fantastiski populāras un pagrieza plašāku makšķernieku loku uz Daiwa pusi. 2017. gadā Daiwa prezentēja savu jauno LT (Light&Tought) konceptu, kas reāli bija tehnoloģiska revolūcija – tik vieglas un tehnoloģiski pilnīgas spoles tik konkurētspējīgās cenās vēl nebija tirgū bijušas, un popularitāte turpināja tikai augt. Uz 2021. gada sezonu arī ir diezgan plašs klāsts ar interesantiem jauniem modeļiem, ko apskatīsim zemāk, bet vispirms par tehnoloģijām, terminoloģiju un apzīmējumiem.
Daiwa tehnoloģijas
2021. gads tehnoloģiskajā ziņā lielākoties nav nesis pārāk daudz jaunumu, vairāk ir tieši jaunu modeļu ar dažādiem esošo tehnoloģiju izmantošanas salikumiem. Būtisks ir tikai jauns kompozītmateriāls vidējā budžeta spoļu sērijā – ZAION® V. Tie, kas jau lasījuši manus pagājušo gadu rakstus, daudz jauna šajā raksta sadaļā sev neatradīs, neizbēgami atkārtošos, taču tiem lasītājiem, kas nav iepriekš iedziļinājušies Daiwa tehnoloģijās, noteikti būs noderīgi.
LT koncepts
LT Light & Tough, iztulkojot no angļu valodas, nepārprotami norāda, ko tad Daiwa inženieri gribēja panākt, – viegls&izturīgs. Spoles tiek veidotas vieglākas un kompaktākas nekā iepriekšējo paaudžu modeļi, taču jaunais mehānisms TOUGH DIGIGEAR® ļauj sasniegt augstākus spēka un izturības rādītājus, nekā iepriekš bija fiziski lielākām spolēm. Tiek kombinēta ārējo dimensiju samazināšana (katrs materiāla mm taču kaut ko sver), tajā pašā laikā tiešām būtiski minimizējot visus svarīgākos tehnoloģiskos mezglus, bet jaunāko tehnoloģiju un materiālu izmantošana tos padarījusi pat stiprākus nekā iepriekš.
Korpusa uzbūves tehnoloģija Monocoque®
Viens no Daiwa popularizētajiem augstākajiem sasniegumiem, ko izmanto CERTATE LT, EXIST LT un no jaunajiem modeļiem tagad arī AIRITY LT. Monocoque® korpusa konstrukcijā spoles korpuss tiek izcepts vienā monoblokā, nav skrūvju caurumu un lieku šuvju – tiek apgalvots, ka šī tehnoloģija aizgūta no kosmiskajās raķetēs un Formula 1 bolīdos izmantotajiem inženiertehniskajiem risinājumiem. Praksē tas dod to, ka var taisīt plānāku korpusu, nezaudējot kopējo izturību (loģiski, ka, pēc fizikas, praktiski monolītas konstrukcijas izturība ir augstāka nekā tāda, kur ir vājie sprieguma punkti ar skrūvēm), un arī atbrīvojas vieta, ko pirms tam aizņēma skrūvju gali. Pat ja tas viss kopā dod milimetra daļas, tomēr tik smalka mehānisma mērogā tas ļauj ievietot būtiski lielāku un attiecīgi stiprāku, izturīgāku un uzticamāku galveno zobratu pāri, ko var superprecīzi iestrādāt ar vienmērīgu spiedienu no 360°.
Galvenais reduktors (angl. main gear)
Visām LT sērijas spolēm kā viena no galvenajām inovācijām, kas ļāva panākt vienlaicīgu svara samazinājumu un jaudu, ir reduktora zobratu pāris TOUGH DIGIGEAR®. Daiwa raksta, ka rūpīgi izanalizējuši pilnīgi visu – zobratu diametru, biezumu, zobu formu un izmērus, līdz eksperimentu rezultātā nonākuši pie būtiska jaudas pieauguma. Dārgākiem modeļiem tiek izmantots Japānas ražotnē taisītais lāzerapstrādes CNC-Cut TOUGH DIGIGEAR® – forma tā pati, taču no cita materiāla, vēl precīzāks, ar Japānas līmeņa kvalitātes kontroli.
Daiwa unikālā īpašība – Mag Sealed magnētiskās eļļas slēguma tehnoloģija
Viens no Daiwa galvenajiem tehnoloģiju know-how, ko šis ražotājs izmanto savās vidējā budžeta klases un augstā gala spolēs, un nu jau sākot no gandrīz demokrātiskā FUEGO LT.
Tā ir patiesi kosmosa nanotehnoloģija, ko savulaik izstrādājusi NASA izmantošanai kosmisko nesējraķešu degvielas sistēmā.
Viena no galvenajām problēmām, kas traucē spoļu ilgmūžībai un darbības kvalitātes īpašību saglabāšanai ilgtermiņā, ir tas, ka mehānismā neizbēgami nonāk mikroskopiskas ūdens, agresīvu ķīmisku vielu un dažādu cietu vielu mikrodaļiņas, savukārt uz otru pusi notiek eļļas mikronoplūdes, tādējādi novedot pie mehānisma korozijas, sāls u.tml. kristalizācijas, kā arī nodiluma eļļošanas sistēmas kvalitātes samazināšanās dēļ. Izmantojot standarta hermetizācijas metodes, piemēram, gumijas blīves, pietiekami precīzu slēgumu izveidot nav fiziski iespējams, mikrolīmenī jebkurā gadījumā saglabājas spraugas, plaisas utt. MAG SEALED tehnoloģija šo problēmu ļoti eleganti atrisina, tiek izmantota īpaša eļļa, kuras sastāvā ir dzelzs oksīda nanodaļiņas, katra mazāka par simttūkstošo daļu no milimetra. Vietās, kur nepieciešama pilnīga hermetizācija, spoļu korpusā izvietoti magnēti, kuru radītā magnētiskā lauka iespaidā šī eļļa ar metāliskām daļiņām sastrukturējas pilnīgi hermētiskā šķidrā blīvē bez plaisām un piegulšanās neprecizitātēm, kuras blīvums neizlaiž cauri pat ūdens molekulas. Tādējādi tiek uzreiz nošauti divi zaķi – mehānismam nepiekļūst nekas no ārpuses, izslēdzot koroziju utt., savukārt no iekšpuses nenoplūst ne pile eļļas, un šādi aizslēgta sistēma neprasa nekādu tālāku apkopi un eļļošanu.
Gultņi
Copmaņu vidū joprojām valda mīts, ka, jo vairāk spolē gultņu, jo labāk, ko arī ļoti mīl izmantot lētā gala ražotāji, sabāžot pat padsmit eiro vērtā spolē ašpadsmit gultņus; ja pietiktu vietas, noteikti iebērtu vēl. Atgriežoties pie inženiertehniski nepieciešamā gultņu skaita, vairākums ekspertu atzīst, ka, lai nosegtu pašu kritiskāko mezglu spoles ilgmūžības nodrošināšanai, minimāli nepieciešami četri lodīšu gultņi, tālāk to skaitu var audzēt, bet nekādā gadījumā nedrīkst pieļaut kompromisus ar gultņu kvalitāti un precizitāti. Daiwa visās budžeta klases spolēs izmanto kvalitatīvus nerūsējošus atklāta tipa gultņus ar pretkorozijas pārklājumu, taču, augot spoles klasei, daži gultņi pašās svarīgākajās vietās tiek aizstāti ar slēgta tipa gultņiem CRBB®. Tie ir ieslēgti drošā apvalkā, kas, pēc Daiwa inženieru aprēķiniem, nodrošina aizsardzību un vairāk nekā divpadsmit reizes ilgāku mūžu. CRBB sāk parādīties no PROREX V LT modeļa, tālāk jo dārgāka spole, jo vairāk CRBB gultņu izmantots konstrukcijā. Nākamais solis ir MAG SEALED tipa slēgtie gultņi, tehnoloģiju kā tādu jau apskatīju augstāk, tie nu iznāk principā nenokaujami, bet ļoti dārgi un tiek vairāk tīri tehnoloģiju iespēju demonstrēšanai likti pašā augstākajā plauktā.
Vispārējās tehnoloģijas
Lielākā daļa no zemāk norādītajām tehnoloģiskajām lietām nu jau ir iestrādātas nospiedošā vairākumā DAIWA spoļu LT sērijā, taču atšifrējums jāuzraksta, lai sākumā principā saprastu, kas tas ir un ko tas dod:
Spoļu izmēri un apzīmējumi
Īsi par spoļu izmēriem un specifiskajiem apzīmējumiem, ar kuriem tiek diferencēti modeļi. Līdz LT spoļu sērijas izlaišanai bija nostabilizējies stereotips 1000/2000 – mikro un vieglās lietas, 2500 – visizplatītākais universālais standarts, 3000 un uz augšu – tur, kur vajag lielāku jaudu, ietilpību utt. LT sērija visu nobīdīja, spoles ir kļuvušas tik vieglas un kompaktas, ka 1000/2000 ir kļuvis salīdzinoši nepopulārs, to izvēlas tikai izteikti specifiskai mikro un ultralight copei, bet nospiedošs vairākums arī tam jau sāk izvēlēties 2500 izmēru – pietiekami kompakts, pēc svara nu jau arī balansējas ar ļoti viegliem kātiem un noteikti universālāk izmantojams ar pietiekamu jaudu arī vidēji smagām tehnikām. 3000 izmērs ir kļuvis pats populārākais kā darba zirgs lietošanai visam, tīri psiholoģiski tas vizuāli ir vidējam copmanim visierastākais. 4000 un vairāk jau aiziet lielākām lietām, kur nepieciešama papildu jauda un liela kasetes ietilpība, – lašveidīgie, lielo mānekļiem un smagajam tvičam, vieglajam džerkam utt. Te gan jāsaka, ka no jaudas un uzticamības viedokļa starp 2500/3000/4000 milzīgas starpības nebūs, ko norāda tuvi bremzes parametri – attiecīgi ražotājs tās visas paredzējis lietot ļoti tuvā maksimālās slodzes diapazonā, un izmēra izvēle vairāk ir balansa un auklas ietilpības jautājums. Nē, protams, jo fiziski lielāks mehānisms, jo izturīgāks, taču jaudas rezerve ar vidēji uzrādīto indikatīvo 10 kg drag rādītāju ir pietiekama pat salīdzinoši mazākajam 2500 izmēram.
Burtu apzīmējumi, kas pielikti modeļiem, ir salīdzinoši vienkārši un loģiski: tie norāda divas lietas – spoles kasetes dziļuma tipu un reduktora pārnesuma ātrumu.
Spoles kasetes norādes:
D – deep spool – padziļinātā tipa spoles kasete.
S – shalow spool – seklā tipa spoles.
Ja nosaukumā nav ne D, ne S, tad spoles dziļums tiek definēts kā standarta.
Vēl ir C – compact body – mazākam spoles korpusam uzlikta salīdzinoši lielāka kasete.
Reduktora ātruma norādes:
P – power gear – lēnais paaugstinātas jaudas pārnesums līdz 4,9:1.
Bez apzīmējuma burta – standarta pārnesums robežās no 5,0:1 līdz 5,4:1.
H – high gear – paātrinātais pārnesums no 5,5:1 līdz 5,9:1.
XH – extra high gear – augsta ātruma pārnesums 6,0:1 vai vairāk.
2021. gada Daiwa spoļu sortiments
Vēsturisko un tehnoloģisko preambulu beidzam, ķeramies konkrēti pie modeļiem un jaunumiem! Žurnāla ietilpība neļaus detalizēti izķidāt visus iespējamos Daiwa spoļu modeļus, galvenās tehnoloģiskās atšķirības var uzskatāmi redzēt LT spoļu salīdzinājuma matricā, sīkāk par katra modeļa pilnām īpašībām katrs pats var iedziļināties, rokoties pa ražotāja katalogu, konsultējoties ar citiem copmaņiem forumos vai saņemot konsultācijas copes veikalos. Es izdarīju mazliet citādi: sadalīju pēc sava ieskata četrās budžeta grupās un mēģināšu tā saviem vārdiem izskriet cauri, mazliet sīkāk pakavējoties pie jaunumiem.
Budžeta klase
Terminu budžeta klase es pat īsti ne tik daudz saistu ar cenas griestiem, kā ar roktura konstrukciju. Visām budžeta klases spolēm ir konstrukcija, kur roktura ass iziet cauri korpusam un pieskrūvējas ar skrūvi otrā pusē. Tā ir visvienkāršāk un lētāk uztaisīt, taču šādai konstrukcijai ir vislielākais risks ar laiku izļurkāties, radīt luftes, atskrūvēties, apraut vītni utt. Visām labajām spolēm pašlaik jau lieto konstrukciju screw-in, kas vēl pirms pāris gadiem bija tikai dārgākajā galā, bet tagad jau arī pavisam demokrātiskos modeļos – tur rokturis ieskrūvejas sazobē no vienas vai otras puses, kas ir daudz drošāk, precīzāk un tehniski ilgmūžīgāk.
Atklāti sakot, budžeta klasē 2021. sezonai nekā īsti jauna nav. Budžeta klase sākas ar viena gultņa CROSSFIRE LT modeli, par ko īsti man nav ko teikt, – runāt par nopietnu spiningošanu, manā uztverē, ar to nav nopietni. Pirmais, ar ko sākt, un arī pie lielas taupības, būtu LAGUNA LT trīs gultņu modelis, jau var puslīdz saprātīgi, bez riebuma un diskomforta copēt, ja nelien pie pārāk smalkām auklām un tehnikām.
Saprātīgais inženiertehniskais minimums gultņu skaitā, lai nosegtu kritiskos mezglus, manuprāt, ir četri gultņi. Ar šādu gultņu skaitu tad nu pirmā sanāk NINJA LT spole, kas tad arī, manuprāt, pilnīgi pelnīti ir kļuvusi par pašu izplatītāko budžeta klases darba zirdziņu, ko izmanto tūkstošiem makšķernieku Latvijā. Zvaigznes no debesīm nenes, taču pilnīgi bez kādiem ierobežojumiem var normāli izmantot jebkuram copes veidam un tehnikai bez īpašām pretenzijām. Tad kā nākamais solis budžeta klasē būtu jāmin violetais PROREX X LT modelis, mazliet vieglāks nekā NINJA un iekšā pieci gultņi.
Budžeta klases līniju noslēdz modelis REGAL LT, tas mazliet izlec ar saviem veseliem deviņiem gultņiem un arī pēc cenas drīzāk būtu iekļaujams nākamajā klasē, bet roktura konstrukcija tam ir lētā, un arī pats konstruktīvais koncepts man drīzāk atgādina budžeta klases ražotāja tjūningu, ko arī mūsu entuziasti paši mīl darīt, ar papildu gultņu salikšanu mazāk svarīgos mezglos (knobā vien divus gultņus iebāzuši) – sanākusi laba spole, bet bez kvalitatīva lēciena uz augšu.
Vidējā tautas klase
Te atkal tā nosacīti sadalu: šajā kategorijā salieku spoles, kuras var uzskatīt vēl par pietiekami demokrātiskām pēc cenas, lai būtu populāras un plaši lietotas Latvijas copmaņu vidū. Šīm jau ir pilnīgi visas pamata tehnoloģijas, screw-in rokturis, vismaz pieci gultņi, bet tiek ražotas vēl tomēr Daiwa budžeta klases rūpnīcā Vjetnamā (nākamā klase tiek ražota Ķīnā, pāris paši elitārākie modeļi Japānā).
Šeit nu ir jaunumi un pat ļoti gaidīti, tā ka vai nu vīrusa, vai vēl kādas nelaimes dēļ, bet 2020. gads reāli palika bez saviem modeļiem, de facto vairākums no tiem realitātē parādīsies tikai 2021. gadā. Šī gada vasarā reāli izbeidzās vidējās klases 17. gada spoļu sērijas LEGALIS LT, EXCELER LT un arī pats populārākais FUEGO LT, tagad drīzumā gaidām jaunos ar šiem pašiem nosaukumiem, tikai ar piedēkli 20’. Šajos modeļos izmantots jaunais ZAION V® armētais kompozītmateriāls, kas, pēc ražotāja apgalvojumiem, ir izturīgāks un ilgmūžīgāks par iepriekš izmantoto DS5. Vēl viena interesanta lieta – 4000 izmērā parādījušās modeļu modifikācijas ar apzīmējumu P = power, lēnā 4,8:1 pārnesuma spēka versijas īpaši smagai izmantošanai. Modeļi ar pieciem gultņiem LEGALIS LT un EXCELLER LT ir ļoti līdzīgi, pēc kataloga 1:1, ja godīgi, tad atšķirību cenā uzreiz nespēju saprast, jāpēta sīkāk, kad beidzot dabūsim nagos. Jaunajam FUEGO LT, tāpat kā iepriekš, ir seši gultņi un jau arī MAG SEALED hermetizācija.
Vēl šajā vidējā klasē iekļaujas divu spoļu modeļi no iepriekšējā gada PROREX V LT un FREAMS LT. Pirmais izceļas ar to, ka tam no sešiem gultņiem ir iestrādāts jau viens CRBB® (bet nav MAG SEALED), un tas jau padara to interesantu, konkurējot ar FUEGO – izvēles cena CRBB® vs MAG SEALED nav viennozīmīga, ir ko padomāt. Kas attiecas uz FREAMS LT, tas ar saviem pieciem gultņiem un MAG SEALED it kā zaudē FUEGO par vienu gultni, taču daudzus copmaņus pievelk fakts, ka tā ir visvairāk pārdotā tautas klases spole Japānā, un arī elegantais zeltīti sudrabainais dizains ir patiešām skaists. Viss jau ir subjektīvi, izvēloties tuvas klases spoles, ne vienmēr izvēli izšķir minimālas atšķirības tehniskajos parametros un cenā, daudz ko nosaka individuālie patīk/nepatīk faktori.
Virs vidējā klase
Te nu salieku visu to, ko ražo Daiwa Ķīnas rūpnīcā, kur tradicionāli taisa visu augsto galu, izņemot pašu elitārāko. Te būs pirmā vieglā spole, kurā izmanto Daiwa patentēto ZAION® material – sešu gultņu CALDIA LT. Tad ir tās nosacīts pretstats, salīdzinoši smagākā spēka spole LEXA E LT, kas gatavota no HardBody-Z™ alumīnija (nekas nav ilgmūžīgāks par metālu!) un kurai, lai gan tikai pieticīgi pieci gultņi, taču visi CRBB®, kas šo spoli padara par unikālu šajā cenu kategorijā un ļoti interesantu tiem, kas uzsvaru vēlas likt uz ilgmūžību, izturību un uzticamību.
Tālāk uz augšu seko divi modeļi praktiski vienādā cenu līmenī un stipri līdzīgas tehnisko parametru ziņā – BALLISTIC LT un PROREX LT, abas ar sešiem gultņiem un uz ZAION® materiāla bāzes ar uzsvaru uz vieglumu.
Un tagad nonākam, līdz, manuprāt, pašam interesantākajam no jaunajiem 2021. gada kataloga modeļiem – BALISTIC EX LT 20’. Godīgi sakot, man liekas, ka šī būs bumba! Tādi parametri šajā cenu kategorijā (kataloga cena no 275 EUR) vēl nav redzēti. 11 gultņi, no tiem seši CRBB®, ZAION® korpuss un rotors, 2500. izmērs sver tikai 175 g. Izklausās labi, ļoti, ļoti gribu to dabūt rokā – ja būs tiešām tik labi, kā liekas, tad viena no manām nākamajām spolēm ir izlemta.
Šo kategoriju noslēdz vēl viens jauns modelis ar līdz šim neredzētu produktu līnijas nosaukumu AIRITY LT. Šeit man pagaidām vairāk jautājumu nekā atbilžu: iepriekšējais jaunums man lika acīm iemirdzēties, bet par šo nezinu, jocīgi nopozicionēti parametri. Noteikti tur viss ir ļoti labi, tikai par cenas/iegūtā attiecības labumu nav pārliecības. Jā, protams, Monocoque® Zaion® korpuss ir forši, bet nu cenas lēciens ievērojams un pārējie tehniskie parametri nav mega – astoņu gultņu spole (atkarībā no izmēra no tiem 3,4 vai 5 CRBB®). Jāpaskatās… Varbūt tomēr šī spole ir Made in Japan, tad gan viss būtu loģiski, jāpārbauda.
Elitārā klase
Nu pats, pats kosmoss un augstais gals, ko ražo japāņi Japānā. Pašlaik šajā kategorijā palikuši tikai divi modeļi. Ir pats Daiwa tehnoloģiju sasniegumu paraugdemonstrējums EXIST, 12 gultņi, AIR METAL® magnesium Monocoque® korpuss un viss iespējamais, cena katalogā ap astoņiem simtiem, komentārus neprasa – tiem, kas grib un var atļauties pašu labāko. Otrs modelis, lai gan pietiekami advancēts un par lētu nenosauksi, tomēr jau diezgan bieži manīts Latvijas copmaņu vidū, ir CERTATE LT – specifiski taisīts kā spēka spole ar Monocoque® HardBody-Z™ alumīnija korpusu un 10 CRBB® gultņi.
No elites tas arī sanāk viss. Lai gan tikai 2019. gadā parādījās, taču tagad jau no Eiropas kataloga pazudis nosaukums LUVIAS, iemeslu nezinu, ražotājs nekomentē. It kā noliktavas katalogā parādījusies tāda rindiņa 21’ LUVIAS AIRITY, bet kas tas ir, kad būs un cik maksā – jāgaida ražotāja oficiāla informācija.
Rezumējot jāatzīst, ka, neskatoties uz visiem pasaules vīrusiem un sievusiem, Daiwa spininga spoļu klāstā nākamajā sezonā būs ko izvēlēties, arī jaunie modeļi ir interesanti. Budžeta galā ap 60–70 nekādas lielās izmaiņas negaidu, tajā, ja pēkšņi pavasarī neizlaidīs kādu jaunu modeli, turpināsies NINJA LT uzvaras gājiens. Vidējā tautas klasē 100+ nav tik viennozīmīgi, jo šosezon tur nenokaujams favorīts bija FUEGO LT. Tagad vēl jāpaskatās, kas sanāks, variantu daudz un argumenti dažādi. Runājot par virs vidējo, tur vairāk izvēle starp vieglumu un robustumu, tādējādi spēka un izturības frontē nav īsti konkurentu LEXA E LT. Savukārt par vieglumu jau cīnās vairāki kandidāti, no kuriem pēc parametru/cenas attiecības izceļas BALISTIC EX LT 20’, lai gan par lētu to vairs nenosauksi, bet nu saldi izskatās. Par eliti pat nav ko komentēt, to klasi iegādājas tie, kas bieži vien šajās lietās gudrāki par mani, es pats tik augstu praktiskajā copē neatvēzējos. Tā ka, domāju, ka Daiwa spoļu vidū praktiski katrs varēs atrast sev rotaļlietu un darba instrumentu atbilstoši savām prasībām un rocībai, es noteikti būšu viņu skaitā – gan spoli kādu vajag, gan vienkārši sevi jāpalutina.
Ne asakas!
Heisā! Janvāra žurnāls jau veikalos! Ķer ciet savējo 🎣🐟🤩
Posted by Lielais Loms on Trešdiena, 2020. gada 30. decembris