Ir izstrādāti grozījumi Valsts meža dienesta likumā, kas paredz lielākas inspektoru pilnvaras veikt pārbaudes.
Ar grozījumiem var iepazīties šeit, kā arī iespējams līdz 28. janvārim iesniegt iebildumus, priekšlikumus, komentārus.
Grozījumi citu starpā paredz:
7.pantā
Izteikt ievaddaļu šādā redakcijā:
“Uzraugot meža apsaimniekošanu un izmantošanu un medības regulējošo normatīvo aktu ievērošanu, Dienesta amatpersonām savas kompetences ietvaros ir tiesības:”
Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
” 1) netraucēti veikt pārbaudes dabā, kā arī novērot privātpersonas, izmantojot tehniskos līdzekļus, lai savlaicīgi atklātu un novērstu iespējamo pārkāpumu;”
izteikt 9.punktu šādā redakcijā:
” 9) apturēt motorizētus braucošus sauszemes transportlīdzekļus un ūdens transportlīdzekļus. Amatpersonām, kuras aptur transportlīdzekļus, jābūt ar atšķirības zīmi;”
Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
“10) veikt administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumiem, par kuriem administratīvā pārkāpuma procesa veikšana saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir piekritīga Dienestam.”
Papildināt ar 11. un 12. punktu šādā redakcijā:
“(11) pārbaudīt, vai personas, pie kurām atrodas medību ierocis, ir lietojušas alkoholu, narkotiskās, psihotropās vai toksiskās vielas, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, izmantojot ekspresdiagnostikas testu narkotisko un psihotropo vielu ietekmes konstatēšanai, portatīvās alkohola koncentrācijas noteikšanas mērierīces vai nogādāt šīs personas pārbaudes izdarīšanai ārstniecības iestādē, ja persona atsakās no pārbaudes, un atzinums nepieciešams, lai konstatētu pārkāpuma faktu vai objektīvi izskatītu pārkāpuma lietu.
(12) veicot pārbaudes, reģistrēt citus personu identifikācijai nepieciešamos datus un skaņu ierakstus, fotografēt un filmēt personas.”
Izteikt 10. pantu šādā redakcijā:
“10.pants. Dienesta amatpersonu izdoto administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
(1) Dienesta amatpersonu izdotos administratīvos aktus (arī lēmumus administratīvo pārkāpumu lietās) un faktisko rīcību var apstrīdēt ģenerāldirektoram.
(2) Ģenerāldirektora pieņemtie lēmumi pārsūdzami tiesā.”
Anotācijā sacīts:
Par 7.panta 11.punktu
Attīstoties tehnoloģijām, arī Dienesta lietošanā atrodas tehniskie līdzekļi, kurus var izmantot meža apsaimniekošanu un izmantošanu, un medības regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanas uzraudzībā, tādējādi radot iespēju savlaicīgi atklāt un novērst iespējamos pārkāpumus. Izmantojot tehniskos līdzekļus pārkāpumu gadījumā ir iespējams iegūtos pierādījumus (fotogrāfijas, video materiālus, skaņu ierakstus) fiksēt un nostiprināt, kā arī pievienot lietas materiāliem gadījumos, kad ir uzsākta administratīvā lietvedība vai kriminālpārkāpuma gadījumā- lietas materiāli novirzīti Valsts policijai izskatīšanā. Attiecībā uz medību kontroli norādāms, ka līdz šim gadījumos, kad medībās, veicot pārbaudi personai ar medību ieroci, Dienesta amatpersonām ir radušās aizdomas par to, ka persona ir lietojusi alkoholu, narkotiskās, psihotropās vai toksiskās vielas, ir jāpiesaista Valsts policijas pārstāvis pārbaudes veikšanai. Praksē ir konstatēts, ka Valsts policijas piesaiste ir laikietilpīga un kavējoša operatīvai Dienesta amatpersonas rīcībai. Atsevišķos gadījumos Valsts policijas piesaiste nav sekmīga objektīvu iemeslu pēc. Paplašinot Dienesta amatpersonu tiesības uz normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ekspresdiagnostikas testu narkotisko un psihotropo vielu ietekmes noteikšanai izmantošanu, valsts pārvaldē tiktu efektivizēti uzraudzības procesi- tiktu atslogots Valsts Policijas amatpersonu darbs un radīti apstākļi Dienesta operatīvākai rīcībai un pārkāpuma fiksēšanai.