Aprīkojums

Jeep Gladiator. Īstais auto medniekam?0


Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Foto: Linda Dombrovska

Testa norise

– Nobraukti 250 km
– Asfalts/grants/bezceļš
– Degvielas patēriņš reālos apstākļos 10 l/100 km
– Sauss laiks un lietus

Testē

Gatis Panavs
– Mednieks kopš 1997. gada
– Latvijas autosporta meistars
– Specialitāte – auto inženieris
Motofavorīta vadītājs
– Lidmašīnu kapteinis/instruktors

Gatis Panavs
Foto: Linda Dombrovska

Esam nonākuši finiša taisnē pikapu testos, un šoreiz sadarbība ar Auto Brava ir iespēja tuvāk aplūkot dārgāko no pikapiem – Jeep Gladiator. Tā kā ir sākusies pīļu medību sezona, tika nolemts doties uz Dobeles pusi, lai nomedītu kādu pīlīti. Konkrēti šis auto nebūs īsti darba zirgs, bet līdzīgi kā Ford Raptor tas ir kā statusa apliecinājums tiem, kam patīk izcelties.

Motors un veiktspēja

Pirmie iespaidi bija maldīgi, jo pēc izskata auto šķiet smagnējs, bet, uzsākot braucienu, tas mierīgi var sacensties ar jebkuru standarta ielas automašīnu. Paātrinājums līdz 100 km/h noris tikai 8,6 sekundēs. To palīdz izdarīt jaudīgs 260 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs. Tas sevi jau ir pierādījis citos Jeep modeļos kā gana jaudīgs un uzticams.
Transmisiju dzen uz priekšu automātiskā astoņu pārnesumu ātrumkārba. Testējot tik tiešām nejūt šīs kārbas darbību, to praktiski vispār nedzird un nejūt. Tā kā šis auto ir viens no retajiem, kam ir atkarīgais priekšējais tilts, bija pārsteidzoši, ka transmisija strādāja tik perfekti. Ļoti patīkama motora murrāšana gan ar maziem, gan lieliem apgriezieniem. Jaudas netrūkst nevienā mirklī.
Tā kā auto ir aprīkots ar tipiskām šosejas riepām, iebraucot dubļos, ļoti palīdzēja motora griezes moments (600 Nm) ar maziem apgriezieniem, kas neļāva izbuksēt vai norakties sliktajos bezceļa apstākļos.

Zem motora pārsega ir jaudīgs 264 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs.
Foto: LInda Dombrovska

Auto pašmasa ir praktiski trīs tonnas, kas nedaudz samazina tā kravnesību, kas šajā versijā ir tikai 613 kg. Vilces spēks piekabei ar bremzēm 2722 kg, bet bez bremzēm – 750 kg. Tā kā auto ir samērā garš, arī apgriešanās rādiuss ir viens no lielākajiem klasē – 13,7 m. Ievērības cienīga ir piekare, kas, braucot pa šoseju, it kā ir cieta, bet, uzbraucot uz grants ceļa ar bedrēm, grubuļus nevar just praktiski nemaz, auto lieliski turas uz ceļas.

Dizains

Ja runājam par Jeep dizainu, tas praktiski nav mainījies kopš 1943. gada, kad tika radīts Jeep zīmols. No šī vārda arī radies nosaukums visām apvidus automašīnām – džips. Savā laikā gan Land Rover pirmais modelis, gan Humwee militārais auto ir radies tieši no Jeep. Arī īpašnieki šim zīmolam mainījušies gana bieži, un šobrīd tas pieder nīderlandiešu uzņēmumam Stellantis, kas apvieno Fiat, Chrysler, Peugeot, Opel, kas dod iespēju šo auto pacelt jaunā statusā arī Eiropā. Jāsaka gan uzreiz, ka šo konkrēto modeli ražo ASV.
Dizains no ārpuses ir robusts, kantains, vienkāršs. Piemēram, dzinēja pārsegs tiek aizvērts ar klipšiem tieši tāpat kā pirms piecdesmit gadiem. Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu. Jāsaka uzreiz, šī sistēma bija pārsteidzoši jaudīga un kvalitatīva.
Sēdpozīcija un pārskatāmība ir laba, mazliet gan jāpierod pie mazajiem atpakaļskata spoguļiem. Ievērības cienīgi ir jumta paneļi, kurus var noņemt divu minūšu laikā, lai baudītu svaigu gaisu vai zvaigžņotas debesis briežu baura laikā, neizkāpjot no auto.

Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu.
Foto: Linda Dombrovska

Ļoti patika kravaskastes vāks – tas aprīkots ar amortizatoriem, kas ļauj to klusu atvērt. Kravaskastes nodalījumā ir apgaismojums un 220 voltu rozete lādēšanai. Gana interesants risinājums ir kravaskastes pārsegam, kuru var atritināt un nofiksēt, tādēļ šīs versijas auto var iekrāmēt arī lielāku medījumu, piemēram, staltbriedi.

Šim modelim ir mīksts kravaskastes pārsegs, ko var ērti sarullēt
Foto: Linda Dombrovska

Aprīkojums

Konkrētajam modelim ir standarta drošības aprīkojums, piemēram, ABS, EPS, šķēršļu atpazīšanas sistēma, standarta gaisa drošības spilveni u. c. Atšķirībā no citiem auto šim pikapam ir arī kamera priekšā, kas ļauj redzēt šķēršļus un ceļu, pārvarot dziļu grāvi vai braucot lejā no stāva kalna vai kraujas. Protams, šajā cenu kategorijā gribētos arī tādas elementāras lietas kā lietus sensors, automātiskās tālās gaismas un elektriski regulējami krēsli. Jāatzīst gan, ka pašas gaismas ir vienas no labākajām, kas līdz šim testētas.
Uzmanības vērta ir inteliģentā bremzēšanas sistēma, kas atpazīst agresīvāku braukšanu un automātiski sāk bremzēt arī ar motoru nepieciešamības gadījumā. Tas palīdz ātrāk apstāties un tik agresīvi neizmantot bremzes. Tāpat jānorāda, ka arī bremzes pašas par sevi ir ar ļoti labu veiktspēju.

Secinājumi

Medības beidzot bija sekmīgas atšķirībā no citām testa reizēm, arī auto šķita daudz patīkamāks un veiksmi nesošs. Šis auto ir savā ziņā ļoti universāls. Ražotājs to pozicionē kā heavy duty jeb smaga darba veicēju, bet vienlaikus tā arī ir luksusa klases automašīna, kas kalpos kā prestiža un statusa apliecinājums. Tā paredzēta gan braukšanai uz teātri, gan arī smagiem darbiem mežā. Jautājums, ko īpašnieks ir gatavs ar šo rīku darīt. Degvielas patēriņš reālos apstākļos, braucot pa pilsētu, šoseju un lauku ceļiem, iebuksējot pat kādā peļķē, bija 10 l/100 km, kas ir pat ļoti labs rādītājs tik smagam auto. Pēc testa bija sajūta, ka gribas vēl pabraukt ar šo auto, lai pilnībā to izprastu. Noteikti gribētos pabraukt ar šo auto, kad tas ir aprīkots ar kārtīgām bezceļa riepām, lai pilnībā izbaudītu tā priekšrocības smagos bezceļa apstākļos. Ja būtu lieki eiro, noteikti apsvērtu šā auto iegādi. Šis pikaps patika tādēļ, ka tas šķita tāds kā nepieradināts savvaļas dzīvnieks. Atzinības vērts fakts – par spīti šosejas riepām, augstu novērtēju auto caurgājību gan smilšainā mototrasē, gan mālainos dubļos.

Plusi

– Motors un ātrumkārba
– Piekares veiktspēja
– Gaismas
Jeep raksturīgā īpašība – noņemt jumtu, izņemt durvis

Mīnusi

– Dažu palīgsistēmu neesamība (piemēram, lietus sensors)
– Cena
– Maza kravnesība
– Konkrētajam modelim nav aizmugurējā tilta bloķēšanas

Specifikācijas

Saistītie raksti

Transmisija: automātiskā, 8 pārnesumi
Jauda: 264 ZS
Griezes moments: 600 Nm
Degvielas veids: dīzeļdegviela
Paātrinājums: 8,6 sek līdz 100 km/h
Maksimālais ātrums: 177 km/h
Auto masa: 2925 kg
Maksimālā kravnesība: 613 kg
Vilces spēks: 2722 kg
Degvielas tvertnes tilpums: 72 l
Garums: 5591 m
Apgriešanās rādiuss: 13,7 m
Klīrenss: 253 mm

Pasaules džipu tēvs – Jeep Gladiator. Video bloga #40 epizode

Lasi un abonē žurnālu Medības arī nākamgad!

LA.lv
Medībām.lv aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.

Podkāsti un video blogi

ME
Medības
Aprīkojums
Redaktores izvēle aprīlī: Laikam mīļākie gumijnieki Treksta Lofoten Neo 18”
Ekskluzīvi 9 stundas
ME
Medības
Aprīkojums
Jaudīgas lēcas un karstākie jaunumi medniekiem. Atskats no izstādes “Pavasaris 2025”
Ekskluzīvi 1 diena
Indulis Burka
Aprīkojums
Mednieka soma. Džentlmeņa komplekts medībām no Pixfra
Ekskluzīvi 1 diena
ME
Medības
Klausies!
Medības vajadzīgas, lai tostarp novērstu postījumus; bebrkopības kursi! “Šauj garām!” #278 epizode
Ekskluzīvi 1 diena
Indulis Burka
Aprīkojums
Kā iztīrīt ieroci pēc kārtīgas šaušanas? Testējam līdzekļus no Ukrainas
Ekskluzīvi 2 dienas
ME
Medības
Pieredze
Inspektors nav bieds medniekam. Ko par Medni domā mednieki un amatpersonas?
Ekskluzīvi 2 dienas
Emīlija Mariševa
Aprīkojums
Skaties, mācies, trāpi! Kā ShotKam stobra kamera var palīdzēt šaušanas treniņos
Ekskluzīvi 3 dienas
ME
Medības
Pieredze
Praktiski padomi. Kā izaicināt bebru uz kautiņu. Bebru medības postījumu vietās
Ekskluzīvi 3 dienas
ME
Medības
Aprīkojums
Latvijā ražotas lodes droniem, optiskais zūms termiķim un padomi medniekiem no četrkārtēja olimpieša
Ekskluzīvi 6 dienas
ME
Medības
Aprīkojums
Ierīce visām situācijām un regulē asumu ar pirkstu. Ar ThermTec Wild 650D uz bebriem
Ekskluzīvi Nedēļa
ME
Medības
Klausies!
Šaut garām ir vieglāk, daudz vairāk vietas! Dainis Upelnieks “Šauj garām!” #277 epizode
Ekskluzīvi 2. aprīlis, 2025
ME
Medības
Pieredze
TOP 5 videoklipi, ko vērts noskatīties žurnāla Medības YouTube kanālā
Ekskluzīvi 1. aprīlis, 2025
ME
Medības
Pieredze
VIDEO. “Mednis” atklāj patieso situāciju medību jomā. Atskats uz medību sezonu un nākotnes plāni
Ekskluzīvi 31. marts, 2025
ME
Medības
Virtuve
Medīt var visu, kas kustās, tik jāapēd uz vietas. Pokijs mednieku gaumē. No dabas līdz galdam #16
Ekskluzīvi 31. marts, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
Bebru medību sezona. Cik ilgi atļauts medīt ar termālajām ierīcēm? Video bloga #90 epizode
Ekskluzīvi 28. marts, 2025
ME
Medības
Pieredze
Bebru medības pavasarī! Padomi jaunajiem medniekiem #4
Ekskluzīvi 27. marts, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
VIDEO. Gribi trīs lapsas vienā vakarā? Trenējies ar maseni un būs!
Ekskluzīvi 25. marts, 2025
Indulis Burka
Pieredze
Ragu meklēšana vai nelikumīgas medības? Kā nepārkāpt Medību likumu un noteikumus!
Ekskluzīvi 19. marts, 2025
ME
Medības
Klausies!
Vietas, kur briežu medības jāaizliedz, bet bebram jāmaksā par darbu! “Šauj garām!” #275 epizode
Ekskluzīvi 19. marts, 2025
Kate Šterna
Aprīkojums
Vilks, kas pārvērtās par kuili un pārdrošā lapsa, jeb medības ar Pulsar Thermion 2 LRF XL60
Ekskluzīvi 17. marts, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
Lai acis nežilbtu! Jaunais zaļās krāsas atjaunonājums pulsāram!
Ekskluzīvi 14. marts, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
Humānas bebru medības, 138000 izšautas lodes gadā un atskats uz izstādi Iwa OutdoorClassics
Ekskluzīvi 13. marts, 2025
ME
Medības
Pieredze
Agrāk gāja medīt ar prieku! Nedrīkst padarīt mednieku mežā par nevēlamu!
Ekskluzīvi 13. marts, 2025
Linda Dombrovska
Aprīkojums
Karsts jaunums no Ukrainas. NVECTECH termālās ierīces medībām
Ekskluzīvi 2. aprīlis, 2025
ME
Medības
Pieredze
Trīs stundas, vienreiz gadā, un zaļos neprovocēt! Mednieka dienasgrāmata #36
Ekskluzīvi 12. marts, 2025
ME
Medības
Pieredze
Raganu balsis, mēra posta darbs un vilki siro māju tuvumā. Meža ziņas #2
Ekskluzīvi 12. marts, 2025
ME
Medības
Klausies!
Pilnīgs svina munīcijas tidzniedzības aizliegums un ziņot nav jēgas! “Šauj garām!” #274 epizode
Ekskluzīvi 12. marts, 2025
Indulis Burka
Aprīkojums
Video! Pixfra otrā paaudze: Izcils attēls un izcila cena. Kas patika un kas nepatika
Ekskluzīvi 10. marts, 2025
ME
Medības
Pieredze
Uz dzīvību un nāvi ar lūsi, vilki mēģina uzbrukt cilvēkiem un milzīgi briežu bari. Meža ziņas #1
Ekskluzīvi 7. marts, 2025
ME
Medības
Klausies!
Mednieki nav militarizēts grupējums, kas pilda konkrētus uzdevumus! “Šauj garām!” #273 epizode
Ekskluzīvi 5. marts, 2025

Lasītākie