Jau piecpadsmit gadu jubileja, strauji augošs uzņēmums ar lieliem plāniem un dažiem ļoti svarīgiem principiem. Ar Ieskaties.lv direktoru Jāni Elsonu tiekamies uzņēmuma veikalā, kas atrodas Rīgā, Dzelzavas ielā 74. Viņš arī uzņēmuma pamatlicējs un idejiskais tēvs, kurš izvadījis kompāniju caur kritumiem līdz kāpumiem.
Pirmsākumi bijuši pavisam vienkārši, pieticīgi un, kā saka Jānis, pat mazliet tradicionāli. Viss sākās ar mājaslapu, kas dzīvojusi pati savu dzīvi. Pirmās preces bijušas tieši teleskopi, jo Jānis sapratis, ka Latvijā tajā laikā esot bijis grūti nopirkt kaut ko jēdzīgu. Tirgojuši arī mikroskopus un binokļus. Tad sekojusi lielā krīze, kad daudzi plāni izjuka, projekti nobruka, bet Ieskaties.lv esot palicis.
Pirmā noliktava esot bijusi dzīvoklī, kastes ar produktiem stāvējušas istabā, bet ir bijis skaidrs, ka tā turpināt nevar. Tādēļ 2011. gadā kopā ar kolēģi Viesturu Arklonu esot ierīkots birojs un veikals Dzelzavas ielā. Tajā laikā produktu klāstam pievienoti arī nakts redzamības tēmēkļi. “Sākām sadarboties ar baltkrievu Pulsar, viņiem bija pirmās paaudzes tēmēkļi ar ļoti lielu brāķa procentu,” atceras Jānis.
“Tomēr kopš tiem laikiem baltkrievu uzņēmums ir ļoti audzis, turpina attīstīties un nodrošina tādu servisu, kāds nav pie-ejams citiem zīmoliem. Tas, kādas tehnoloģijas pieejamas bija toreiz un kādas mums ir šodien, ir kā diena pret nakti.”
Kaut kā nejauši labi sagadījās, ka nakts redzamības tēmēkļu izmantošana tika atļauta arī Medību likumā, un arvien vairāk Ieskaties.lv sāka darboties tieši šajā virzienā. Sākumā dominēja teleskopi un mikroskopi amatieriem, bet tagad galvenais darbības virziens ir tieši medībām paredzētās ierīces un tēmēkļi.
“Tagad jau pieejamas augstas kvalitātes termokameras, un baltkrievu zīmols strādā ļoti nopietni, lai attīstītu savas tehnoloģijas. Konkurence ir laba lieta,” atzīst Jānis, “jo tā neļauj mums atslābt. Bet es pašlaik uzskatu, ka Pulsar piedāvā ļoti augstas kvalitātes izstrādājumus par ļoti pieejamām cenām un tuvākā laikā diez vai kāds konkurents spēs viņus panākt. Iedomājies, Pulsar sponsorē speciālas programmas, lai jaunie inženieri varētu radīt arvien jaunas tehnoloģijas.”
Interesantākais stāsts saistīts tieši ar Viestura Arklona pieredzi. Sākotnēji nedz Jānis, nedz Viesturs nav bijuši mednieki, bet darbs piespiedis Viesturu nokārtot mednieka eksāmenu un pašam iesaistīties visos procesos no A līdz Z. Viņš vēl atceras, kā pirms kāda laika domājis, ka varbūt medības nemaz nebūs tas labākais risinājums. Nu Viesturs kopš 2016. gada ir mednieks un atzīst, ka šī lieta viņu esot ievilkusi pilnībā. Tagad teju katra nedēļas nogale tiek pavadīta mežā un medībās.
Jānis atzīst, ka labi vien esot, jo Viesturs pēc medībām vienmēr darbā ierodoties atpūties un labā noskaņojumā. Nu jau Viesturs spēris vēl vienu ļoti nozīmīgu soli, pavisam nesen iegādājoties vācu medību terjera kucēnu Tīdžeju, kurš jau kļuvis par pastāvīgu Ieskaties.lv darbinieku un veikalā jūtas kā mājās.
Runājot par to, cik lielā mērā nakts redzamības tēmēkļu un termokameru izmantošana medībās ir ētiska, jo tas ievērojami samazina dzīvnieka iespējas aizbēgt, Viesturs norāda, ka tas paver vairāk iespēju, bet lēmumu šaut vai nešaut pieņem mednieks. “Es agrāk klausījos veco mednieku stāstus, kā tolaik naktī sēdējuši, klausījušies, kā kaut kas mežā noskan, tad ieslēguši lukturi un šāvuši pirmo, ko ieraudzījuši. Pēcāk brīnījušies, kas ir kritis. Tagad tas viss ir mainījies. Daudzi mūsu klienti dzīvniekus biežāk nofilmē nekā izvēlas nomedīt. Piemēram, baura laikā man sūtīja video ar stāstiem, ka šis bullis vēl par jaunu, bet tas vēl perspektīvs. Mūsdienās mēs varam labāk novērot, lai pieņemtu pamatotu lēmumu nomedīt,” skaidro Viesturs.
Šajos gados piedzīvots daudz kas, atzīst Jānis. Veikals pirms kāda laika pat piedzīvojis trīs aplaupīšanas, bet tas nav bijis par iemeslu, lai apstātos. Uzņēmumam nākotnē ir lieli plāni. Jānis atzīst, ka turpmākajā laikā nav plānu paplašināties attiecībā uz citām preču grupām, bet uzņēmums skatās citu valstu virzienā. Acis tiek mestas uz Somiju, un atliek vien cerēt, ka šie plāni izdosies.
“Mēs strādājam, lai klienti būtu laimīgi,” noslēgumā uzsver Jānis. “Mēs nodrošinām servisu, rūpējamies, lai klienti uz mežu dotos priecīgi un apmierināti. Tas mums ir ļoti svarīgi!”
Vairāk lasiet žurnāla Medības februāra numurā