Visbiežāk tornīšus izgatavo no koka. Tā vienkārši ir lētāk, jo koka kārtiņas var sagādāt turpat mežmalā un ne visiem ir iemaņas darbā ar metālu. Tomēr koka tornītim ir vairāki trūkumi, kuru nav no metāla izgatavotajai konstrukcijai. Koka tornītis ir smagāks, un to nav tik viegli pārvietot no vienas vietas uz citu, īpaši, ja jāsargā lielāki labības lauki un nepieciešams pārvietot tornīti tuvāk vietai, kur dzīvnieki iznāk no meža, lai barotos.
Metāla tornītis ir vieglāks, un to pirms transportēšanas var izjaukt, tādējādi pārvešanai nav nepieciešama vieglās automašīnas piekabe un vairāku cilvēku darbs. Nepieciešamības gadījumā visu var paveikt viens cilvēks, un montāža aizņems 10–15 minūtes.
Izmantojam kvadrātcaurules
Zīmējumos redzamais tornītis izgatavots no 25×25 mm kvadrātcaurulēm, kuru sienas biezums ir 2 mm. Tāpat izmantotas 20×20 un 15×15 mm kvadrātcaurules atsaitēm pakāpieniem, krēslam. Nevarēs iztikt arī bez vairākiem gabaliņiem plakandzelzs, savu laiku nokalpojušas automašīnas riteņu rumbas, diviem gabaliem mitrumizturīgā saplākšņa un kvadrātmetra dzelzs restīšu, kas sametinātas no 3 mm diametra stieņiem. Vajadzēs arī sauju 6 mm diametra bultskrūvju (garums 30 mm) un metālam domāto krāsu. Precīzi detaļu izmēri apkopoti tabulā. Protams, materiālu labāk iegādāties ar nelielu rezervi, ja nu izgatavošanas laikā būs kāds misēklis.
Tornīša augšējās platformas laukums ir 1×1 metrs, uz tā grīdas ir rievotas metāla restītes, uz kurām kājas neslīdēs arī rudens dubļos. Vakts laikā droši varēs piecelties kājās, izkustēties un medības turpināt. Tornīša kāju garums un līdz ar to platformas augstums no zemes – trīs metri un pamata laukums 2×2 metri.
Izjaucami savienojumi
Laukuma vidū ir nostiprināts par 360 grādiem grozāms krēsls. Grozīšanās iespēju nodrošina riteņa rumba. Jāatceras, ka rumbas daļa, kas tiek stiprināta pie auto tilta, izgatavota no metāla, ko grūti sametināt. Tāpēc vislabāk šo rumbas daļu pieskrūvēt pie 200×200 mm plāksnes ar bultskrūvēm. Turklāt skrūvju vietas ar vītni rumbā jau ir. Savukārt pie tās daļas, pie kuras skrūvē riteni, ir ērta vieta, kur piemetināt sēdekļa groza konstrukciju.
Krēsla konstrukcija ir noņemama no tornīša, lai to būtu vieglāk transportēt. Savienojumi ir viegli izjaucami un saliekami, izmantojot kvadrātcauruļu īpašības. Piemēram, 15×15 mm kvadrātcauruli bez īpašas piepūles var iemaukt 20×20 mm kvadrātcaurulē (sienu biezums 2 mm). Savukārt 20×20 mm kvadrātcauruli viegli iemaukt 25×25 mm kvadrātcaurulē.
Respektīvi, tornīša grīdas augšpusē zīmējumos redzamajās vietās piemetina četrus 20×20 mm kvadrātcaurules gabaliņus, kuros ievieto sēdekļa konstrukcijas kājas. Papildu stiprinājums šajā vietā nav nepieciešams. Savukārt grīdas konstrukcijas apakšā stūros nepieciešami vēl četri 20×20 mm kvadrātcaurules gabaliņi, uz kuriem tiks uzmauktas tornīša kājas.
Daži padomi
20×20 mm kvadrātcaurules gabaliņus iemauc kājās un fiksē ar bultskrūvēm, vispirms izurbjot attiecīgus caurumus. Pēc tam 20×20 mm kvadrātcaurules gabaliņu brīvos galus piemetina pie tornīša grīdas nepieciešamajā pozīcijā un leņķī.
Ja transportēšanas iespējas atļauj, tornīša atsaites un kājas var arī piemetināt. Ja pietiekami lielas piekabes nav, savilces fiksē ar bultskrūvēm un konstrukciju varēs pilnībā izjaukt. Kāpnes izgatavo atsevišķi, to galos vērts piemetināt āķus, lai kāpnes būtu droši nofiksējamas pie tornīša platformas.
Tāpat jāizgatavo šaušanas atbalsts, ko fiksē uz krēsla, samaucot kvadrātcaurules vienu otrā. Šaušanas atbalsta augstumu un konfigurāciju vērts pielāgot mednieka augumam. Augšējo šķērsstieni vislabāk apvilkt ar putu polietilēna caurules siltinājumu. Tas maksā ļoti lēti un nepieciešamības gadījumā to varēs nomainīt. Tāpat viegli nomaināmas ir sēdekļa groza koka daļas.
Kad tornītis izgatavots, to krāso ar metālam paredzētu krāsu, kas ne tikai palielinās tornīša kalpošanas laiku, bet pasargās no rūsas. Tādējādi, kāpjot tornītī, jūs nenosmērēsiet medību apģērbu.